Uciarane ciasto z rabarbarem

Składniki:

10 łodyg rabarbaru
300 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
2 jajka
1 łyżeczka sody
Kostka masła
2/3 szklanki cukru trzcinowego
2-3 łyżki cukru trzcinowego gruboziarnistego do posypania

Rabarbar myjemy, obieramy i kroimy w kawałki.  Miękkie masło ucieramy do białości. Nadal ucierając dodajemy po jednym jajku i cukier. Kiedy masa będzie jednolita wsypujemy mąkę wymieszaną  z sodą. Do gotowej masy dodajemy połowę rabarbaru i mieszamy . Wykładamy na tortownicę. Na wierzch układamy pozostały rabarbar i posypujemy cukrem gruboziarnistym. 
Pieczemy w nagrzanym piekarniku w temp. 180 stopni przez 40 minut.

4 komentarze:

  1. No nie! Po raz kolejny jestem na siebie wściekła, że wczoraj w sklepie nie zważyłam rabarbaru, na który już tak się nakręciłam, w Pani w kasie nie miała jak mi go skasować. Chyba zaraz pójdę na zakupy jeszcze raz, bo też chcę mieć u siebie takie pyszności :)
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie robiłam ucieranego ciasta, odświeżyłaś mi smaki!
    Nominowałam Twój Blog do Liebster Blog Awards. Znajdziesz szczegóły tutaj: http://sosweetsospicy.blogspot.com/2013/06/liebster-blog-awards.html. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. :)
    Dziękuję za dodanie ciacha do rabarbarowej akcji:>

    OdpowiedzUsuń