Ciasteczka półkruche na oleju rzepakowym

 Poniżej zamieściłam przepis na ciasteczka trochę inne niż dotychczas, gdyż nie zawierają w swoim składzie masła lecz olej rzepakowy. W smaku są bardzo naturalne, chrupiące i średnio-słodkie.


Składniki:

  • 500 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • około 2/3 szklanki oleju rzepakowego
  • 4 łyżki śmietany
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka sody

Mąkę przesiewamy i łączymy z sodą i cukrem. Następnie dodajemy jajko, olej i śmietanę. Zagniatamy dokładnie, aby ciasto było jednolite. Takie ciasto rozwałkowujemy na grubość około 4-5 cm i wykrawamy krążki o średnicy 4 cm.
Pieczemy w nagrzanym piekarniku w temperaturze 200C przez 15 minut. 









11 komentarzy:

  1. fajne:) proste i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu super ciasteczka :))) podoba mi sie to połączeni mąki orkiszowej z cukrem trzcinowym, bardzo fajne :) muszę wypróbować, bo brzmi pysznie :))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszły wspaniałe! Troszkę wiecej musieliśmy dodać tłuszczu, bo ciasto nie chciało się "scalić".
    DOR-T Darłowo

    OdpowiedzUsuń
  4. paprika5/04/2013

    Super! Szukam od jakiegoś czasu przepisu na ciastka na oleju bo moja mama lubi sobie pochrupać, ale ze względu na wysoki cholesterol musi unikać masła. A olej rzepakowy cholesterol obniża :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy6/20/2013

    A na oliwie z oliwek też wyjdą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie wyjdą :) choć sama na oliwie nie robiłam :) olej rzepakowy jest łagodny w smaku, a oliwa z oliwek jest intensywniejsza i każda ma inny smak.....

      Usuń
  6. Anonimowy9/18/2013

    Przepyszne! Pomyliłam się w przepisie, bo robiłam z połowy porcji, ale cukru i sody dałam jak do całej. Soda była może ciut za bardzo wyczuwalna, ale muszę stwierdzić, że cukru była odpowiednia ilość;-) Wspaniałe, chrupiące ciasteczka, szybie i nieskomplikowane, zdecydowanie do powtórzenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. super przepis, prosty i szybki. Zastanawiam się, czy mogę użyć oleju kokosowego zamiast rzepakowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że olej kokosowy będzie jak najbardziej pasował i nada im posmaku kokosowego :)

      Usuń