Piaskowe ciasto z mąki kokosowej ze śliwkami

Składniki:
  • 250g mąki orkiszowej jasnej
  • 150 mąki kokosowej
  • 250 g masła
  • 250 g cukru trzcinowego
  • 1/2 szklanki kremówki
  • 6 jajek
  • 1 łyżeczka sody
  • 350 g  śliwek węgierek 
(wydrążonych i przekrojonych w pół)

Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na sztywną pianę. Żółtka ucieramy razem z cukrem na jednolitą masę, dodajemy kremówkę i miękkie masło i nadal ucieramy. Kiedy masa będzie jednolita mieszamy ją delikatnie z przesianą mąką z sodą i z ubitymi białkami. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Gotowe ciasto przekładamy na blaszkę, a na wierzch układamy śliwki. Pieczemy w nagrzanym piekarniku w temp. 180C przez około 45 minut. Sprawdzamy drewnianym patyczkiem czy ciasto jest w środku upieczone. Upieczone możemy posypać zmielonym cukrem trzcinowym.





 

5 komentarzy:

  1. nie słyszałam jeszcze o mące kokosowej! zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka kokosowa produkowana jest z odwodnionego miąższu orzechów kokosowych. Nie zawiera glutenu. Bogata jest w błonnik i składniki odżywcze.Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. wygląda bardzo smacznie, ale mam teraz ochotę na śliwki:) muszę spróbować mąki kokosowej:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja akurat od słodyczy staram się uciekać. Ale z innych twoich przepisów korzystam :) Nominowałam Cię do Liebster Bog Award - więcej szczegółów u mnie: stylowoizdrowo.blogspot.com. Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń