Ciasteczka dla Ani


Wczoraj wieczorem upiekłam ciasteczka z żurawiną, rodzynkami i płatkami owsianymi, z myślą o mojej koleżance z podstawówki, z którą miałam okazję się dzisiaj spotkać po latach. Pomyślałam, że to będzie taki drobiazg ode mnie, mały prezent. Myślę, że ciasteczka jej smakowały :) tak przynajmniej mówiła ;)

Składniki:
  • 150 g mąki jasnej orkiszowej
  • 150 g mąki pełnoziarnistej orkiszowej
  • 150 g masła
  • 100 g cukru trzcinowego
  • 2 żółtka
  • 1 jajko
  • 2 garści rodzynek
  • 1 garść suszonej żurawiny
  • 2 łyżki płatków owsianych

Mąki przesiewamy przez sitko. Dodajemy miękkie masło i szatkujemy drobno nożem. Następnie dodajemy płatki, żurawinę i rodzynki oraz cukier trzcinowy, żółtka i całe jajko. Całość dokładnie zagniatamy. Ciasto możemy schłodzić w lodówce przez około pół godziny. Następnie rozwałkowujemy i wykrawamy ciastka szklanką o grubości 1 cm. Pieczemy w nagrzanym piekarniku w temp. 200C przez 20 minut. Przechowujemy w szczelnym naczyniu.




6 komentarzy:

  1. Brzmi i wygląda pysznie, będę musiała upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy4/12/2013

    Ha, ha, dzieki ;) Na prawde pyszne, az wstyd sie przyznac ile spalaszowalam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja już dawno nie piekłam ciasteczek... Czas to zmienić. ;) Bardzo ładnie się prezentują. Rumiane. Takie lubię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale bogactwo smaku :) wyglądają cudnie :))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają pysznie :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń