Pasztet drobiowy

 Pasztet, który upiekłam jest lekki, nietłusty i delikatny. Moim zdaniem jest idealny dla małych dzieci i osób, które nie mogą jeść rzeczy ciężkostrawnych. W przygotowaniu jest nieskomplikowany. A przygotowując go jednocześnie możemy ugotować sobie rosołek.

 Składniki:

  • 4 ćwiartki z kurczaka
  • udziec z indyka (około 800 g)
  • 3 marchewki
  • 3 pietruszki
  • duża cebula
  • 5-6 listków 
  • kilka nasion ziela angielskiego
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 łyżeczki zmielonej gałki muszkatołowej
  •  około 2 szczypty zmielonego imbiru
  • 4 jajka
 
  1. Mięso oczyszczamy i zalewamy zimną wodą (ja użyłam 3 litry ponieważ robiłam bulion). 
  2. Dodajemy ziele i liście laurowe, pieprz świeżo zmielony i odrobinę soli. Warzywa obieramy. Cebulkę podpalamy na ogniu i  wszystkie wrzucamy do mięsa.
  3. Kiedy mięso jest miękkie i odchodzi od kości, wyjmujemy je razem z warzywami i pozostawiamy do przestygnięcia. Mięso oddzielamy od kości i razem z warzywami mielimy dwa razy. 
  4. Do zmielonej masy dodajemy sól (ja dodałam 2 łyżeczki), pieprz, gałkę muszkatołową i imbir. Całość mieszamy. Sprawdzamy czy mięso jest odpowiednio przyprawione i mieszamy z jajkami. 
  5. Przekładamy do foremek. Można użyć jednorazowe, aluminiowe. Tutaj odpowiednie były 3 sztuki o wymiarach 8/18 cm.Pieczemy w średnio nagrzanym piekarniku, do momentu, aż wierzch lekko się zrumieni, a brzegi odejdą od formy. Ja piekłam przez około godzinę w temp.180 C, pod koniec zwiększyłam temp. do 200C.
  6. Po upieczeniu, kiedy pasztet będzie letni, wyjąć z formy i pozostawić do całkowitego ostygnięcia.
 


 
 
 

6 komentarzy:

  1. Domowy pasztet jest najlepszy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) przynajmniej wiemy co jemy i co jest w skladzie :)

      Usuń
  2. uwielbiam domowe paszteciki ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. od jakiegoś czasu rozkochałam się w domowych pasztetach, Aniu spróbuję również twojego:) dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy10/15/2013

    Nie trzeba dodawać bulki ani watrobki???

    OdpowiedzUsuń